Påskmys hemma hos 237!!

På tradera hittade jag dessa underbara koppar. De står nu i köket såhär fint upställda på min stringhylla. Jag har Letat efter snygga, helst lite ovanliga koppar med fat. Men oftast har jag bara hittat sånt som de flesta är ute efter och de blir därför blir de lite dyrare. Jag gav 200:- för dessa koppar med fat och assietter. Ett riktigt fynd tycker jag!

På listan står loppis i morgon om de har öppet. NU måste jag hitta en bokhylla. Jag är så less på alla böcker som ligger i en jättekartong i min sons rum. Jag kan ju hålla tummarna för att de har nått som jag letar efter!!

Min man står för närvarande och gör barnmat. Det kanske inte är så retro. Men jag vill dela med mig av en länk som är hur bra som helst. Jag fuskar ibland och köper färdiga brukar, det ska jag erkänna. Men det blir billigast att göra maten själv och då får man även lära sig vad barn behöver osv. Det är en PDF fil vilket gör det väldigt smidigt att skriva ut och ha redo i köket. Det kan även bli en fin present till blivande föräldrar eller de som snart ska börja ge sina barn "vanlig" mat!

http://hem.passagen.se/isaksweb/barnmatskokbok.pdf

Det är påsk och här hemma är det pyntar fjädrar, hönor och ägg, men bara i köket. Köket är mittpunkten här i huset. Nu står datorn på köksbordet, det luktar gott från spisen och vi lyssnar på Annette Hanshaw-Daddy, won't you please come home. Det är en bra dag idag.

TREVLIG PÅSK!!

 


Kommentarer
Postat av: zandrah

Åh, vilka snygga!

Får man fråga vad det är för nåra? :-)

2010-04-03 @ 12:31:19
URL: http://zazzansosorterade.blogspot.com
Postat av: Linn-Marie

Seltmann står det under dem. Vet inte om det säger dig nått:D

Kraaamz!

2010-04-03 @ 12:41:20
URL: http://himlaretro.blogg.se/
Postat av: Zandrah

Hmm.. det har jag aldrig hört talas om förut. Men nu vet jag iaf vad jag ska hålla utkik efter på Tradera! Tack! :-)

2010-04-04 @ 15:54:51
URL: http://zazzansosorterade.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0