Projekt: Ny soffa!

Byta soffa. Vi måste byta soffa. Vi köpte en ny för tre år sedan. Den är 3 meter bred. Den är en jätte och för stor har vi insett nu när vi måste rymma leksaker och annat i vardagsrummet. Jag blev kär i denna soffa (se bild) som finns att köpa på MIO möbelvaruhus. Bild: www.mio.se

Jag vill ha en grå soffa. Med rutiga kuddar på. Det är min hemliga dröm just nu. Vi söker även en fåtölj till min man. Gärna en öronlapps fåtölj. Men konstig nog är de dyrare än sofforna ibland.

Vi har varit på loppis idag. Jag, min man, vår son och min storebror. Jag hittade en burk. Jag har säkert 20 stycken. Men jag kunde inte låta bli. Min man köpte LP skivor. Pal Joey tror jag en av artisterna var. Lite 40-tals stil. Väldigt mysigt att lyssna på när man lagar mat.

Nu fortsätter jakten på den perfekta fåtöljen!!!


Kommentarer
Postat av: Lovisa

Jag har också kollat in den soffan! Bra att den inte var så dyr, va? Fast jag har inte sett den i verkligheten, måste ju provsitta den :P jag vill också ha en grå soffa, den färgen passar typ till allt.... Och så har jag ju redan rutiga kuddar att ha i, hehe... Soffan vi har är från 70-talet, i brunt skinn. Det är mina föräldrars gamla, den första de köpte, faktiskt. Vi har som inte orkat kolla på en ny soffa egentligen, eftersom vi inte vet var vi ska bo, och vad som passar där vi tillslut flyttar. Och så har vi inte så mycket pengar. Fast jag gillar att drömma mig runt på hemsidor :)

2010-05-03 @ 16:32:21
URL: http://sidekickbloggen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0