Hemma från Kreta!!!

Jag har varit rätt frånvarande från bloggen. Jag har inte haft dator eller internet. Nu har jag det.
I fredags kom jag hem från Kreta efter att ha varit där en vecka. Min makes pappa bjöd sina barn och deras respektive + deras barn. Allt som allt var vi 13 stycken.
Kreta var mysigt, varmt och rätt galet. Jag gillade kvällarna bäst. Då var det inte så varmt. Alla underbart vackra blommor, jag är helt hänförd över dessa buskar av hibiskusar. Jag hade velat ta med dem hem.
Jag blev dock besviken över deras utbud i butikerna. Över 200 butiker och det var mest samma krimskrams i alla, för att inte tala om kläderna. De fanns jättefina kläder där oxå men väldigt mycket skit om jag får uttrycka mig starkt.
Men jag hittade faktiskt en klänning och en solhatt. Och en bikini.
Sonen badade massor och han hade så roligt. Det var verkligen ett äventyr att resa med barn.  Men både flygresan hem och dit gick jättebra. Han sov mesta delen av tiden.
Jag är dock inte sådär brun som de flesta av dem som arit utomlands är. Kan ju vara för att det inte är så enkelt att få tid för vila när man reser med barn.
Men nu så är vi hemma, och jag älskar det. Jag har haft en underbar vecka som sagt, men hemma är ändå alltid bäst. Speciellt nu på hösten.
Idag är det en mysdag, söndag. Jag har klippt gräset och påtat på gården. Nu står min man och lagar mat och jag ska just gå och väcka sonen som fortfarande inte hämtat sig från resan.

önskar er alla en underbar söndag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0