Nytt år, nya löften och nya fynd.

Nu är de nya tag som gäller. Och nya fynd. På bilden ovan är det en fotölj som jag köpte på loppis för 150 kr och två delar till en mormorsfilt. Det finns två delar till. De kostade 30 kr st. Helt klart ett bra köp. Tur jag har en man men god smak;). Det var nämligen han som hittade dem.

På söndag är det loppis igen. Och de vi är ute efter är en sideboard och en bokhylla. Vi har massor med böcker men ingenstans att ha dem. Så ser ni nått fint som ni tror skulle passa så säg till.

Jag har lagt syandet på hyllan ett tag då mitt syrum ser ut som ett bombnedslag. Jag väntar även på ett nytt sybord. Ett jättefint grått ett från 50-60 talet.

I morgon blir det att baka bullar. Ett tips för er bakare.  Har ni en muffinsplåt? Sätt bullformar i den så jäser inte bullarna ut och de ser lite extra lyxiga ut efter gräddning:)

Ha en trevlig helg:)

 


Kommentarer
Postat av: Lovisa

mormorsrutor ja! Jag som alltid säger farmorsrutor, hahaha! tror det är för att min farmor alltid virkade, och det var även hon som lärde mig... tror jag minns hur man gjorde sånt där mönster... mer eller mindre i alla fall.

vad roligt att ni drar på loppis förresten! jag har inte varit på nån sen.... evigheter. tror inte det är mattias grej. och jag vill inte tvinga med honom. i och för sig har jag aldrig frågat. hmmm.

2010-01-15 @ 16:38:47
URL: http://sidekickbloggen.blogg.se/
Postat av: Micaela Enberg

Jag gillar verkligen filten!! Tänkte på exakt en sån där för bara någon dag sen, kul att jag ser en på bild nu:)



Växer dom ut strl 56 snabbare än alla andra mini storlekar?

2010-01-18 @ 15:24:38
URL: http://pickmynose.blogg.se/
Postat av: Micaela Enberg

Jag önskar att jag med kunde fått 15 dagar för tidigt:) Men det är inte länge kvar, jag ska försöka o inte vara så gnällig;p Men jag ÄR så less..:O)

2010-01-28 @ 20:12:06
URL: http://pickmynose.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0