Hur har din dag varit??

Jag fick frågan för ett tag sedan varför jag gillar 50-talet. Han som frågade menade på att kvinnan var mer ett redskap för mannen. Att Kvinnan skulle föda barn, städa, laga mat och sy kläder till barnen.

Det var säkert så då vad vet jag? Men det är ju inte därför jag gillar denna tidsålder. Jag älskar kläderna, frisyrerna, sminket, möblerna, husen, musiken. Kort och gott det mesta. Men jag skulle aldrig någonsin bli en hemmafru och göra allt i hemmet och inte få kräva nått i gengäld. Men jag skulle inte ha nått emot att gå i en klänning hela dagarna och ha en fin frisyr. Jag tycker om att ha städat hemma när min man kommer hem, för jag vet att då gör han detsamma för mig.

När jag gifte mig fick jag en bok av en mamma till en av mina bästa vänner. Nygifta heter den. Jag tror att det är en ny bok men allt som står i den är så himla roligt. Boken försöker att få en att tro att en är till för både maka och make, men det är mest bara förslag och angivningar för hur en kvinna skall sköta hemmet. Allt från hur man viker servetter till hur man tar hand om hushållskassan.

"När mannen kommer hem ska du som husfru möta honom vid dörren. Lyssna på honom vid middagen på hur hans dag varit. Tyng inte honom med vardagliga problem"- nått sånt står det i boken. haha. Helt galet

jag kom åt en bra hemsida där någon gjort ett test på hur man skulle klara av att leva som en kvinna på 50-talet.

http://www.jenbutneverjenn.com/2010/05/welcome-to-50s-housewife-experiment.html

Det är mycket läsning men den är å andra sidan väldigt intressant.

 

Nu har du nått att göra!!

 

kram!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0