En gräddig tårta!

Det var länge sedan jag uppdaterade bloggen. Men nu vid jul har det varit något varje dag. Julen var fantastiskt. Mysig och väldigt väldigt trevlig. Den firades hos svärföräldrarna tillsammans med min makes syster, hennes man och deras ettåriga dotter. Det blev en lugn jul. Inte alls den jul jag är van vid. Men som sagt, vädligt mysig.

På min födelsedag blev det en gräddtårta. Egentlige hade jag planerat nått helt annat, men på grund av tidsbrist fick det bli en sådan. Och så lyckad den blev.

Det blev sockerkaksbottnar med kakao. I det understa lagret blev det körsbärsmarmelad. Och i det andra blandade jag en citron med dess saft och rivna skal tillsammans med 100gr smält mörk excellence choklad med hallonfyllning och 100 gr philadelphiaost. Låter lite rörigt men det blev grymt gott.

Det blev även pepparkaksmuffins. Och min man älskade dem.

Jag fick massor med fina julklappar och födelsedagspresenter. Och själklart handlade massor av dem om bakning;)

 

Hoppas ni alla haft en underbar jul. Snart stundas Nyårs och då blir det ber bakning;)

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0