ett bra recept


Jag vill dela med mig av ett recept på matbröd som jag fick av min makes farmor.
Det passar bra såhär till julbordet eftersom man kan sätta i nötter eller russin om man vill:)

sätt på ugnen 175*
Jag har varmluftsugn men stänger av den och använder den "vanliga". Brödet har en tendens att bli lite hårt annars.

8 dl Mjöl
8 dl grahamsmjöl
12 dl rågmjöl
8 tsk bikarbonat
4 dl sirap
1,6 l filmjölk

ev. tillsätt russin eller nötter

blanda allt i en bunke. fyll därefter brödformar till hälften.
grädda i nedre delen av ugnen
1,5 h i ugnen

riktigt mysigt och mättande bröd!

ha en trevlig dag!!!

Kommentarer
Postat av: Anna

MUMS! Vi brukar ofta baka den. Byt ut alla mjölerna mot glutenfri grovmix, funkar toppen. Ett av de få glutenfria som går äta. ;)



Tips: Pepparkakskrydda i smeten gör det riktigt trevligt. Men en gång om år va. ;)

2009-12-01 @ 17:38:32
URL: http://bakomsidan.blogspot.com/
Postat av: MattiasJ

Ja det här brödet e sjukt gott å riktigt enkelt å göra... Gegga ihop allt å häll i form.. Såååå bra... :D Som det ska va.. Snabbt å enkelt...



2009-12-01 @ 23:13:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0